Musikken ud på gaden!

Sommerkursus

”Musikken ud på gaden!”

Bakkegårdens Musikskole tilbyder for første gang et sommerkursus for alle der har lyst til at prøve kræfter med at komme ud og ”spille på gaden”. Kurset er for alle der kan spille guitar eller ukulele og synge. Det er Ellen Hansen der er igangsætter og underviser, så hvis der er spørgsmål kan du sende sms eller ringe på tlf. 6088 1682.

Forløbet på kurset bliver som følger:

Tirsdag d. 30.juni:

Vi mødes på Bakkegården i Højby kl. 10.00 – vi sætter med det samme musikken i fokus og øver det udsendte repertoire – vi træner sang såvel som guitarspil, numrene arrangeres så der er udfordringer på flere niveauer.

Hvis gruppen er til det, vil vi arbejde lidt med tostemmig sang på nogle af numrene.

Kl. 11-11.15 er der kaffepause.

Efter pausen arbejder vi med at arrangere os som gruppe, som vi ønsker det skal være når vi står på gaden. – og vi laver generalprøve på de numre vi ønsker at spille senere på dagen.

Kl. 12  Spiser vi frokost på Bakkegården, der leveres af Højby Hus.

Kl. 13  Vi fordeler os i nogle biler, eller kører hver især til Kerteminde og mødes på torvet og spiller vores musik.

Når vi er færdige der, slutter dagen – og hvem ved måske har vi tjent penge til en vaffelis – en kop kaffe – eller en kold drik.

Onsdag d. 1.juli:

Vi mødes på Bakkegården kl. 10.00 – Vi mødes til formiddagskaffe med evaluering af gårdsdagens projekt i Kerteminde, med efterfølgende sammenspil og afpudsning af sange/rytme/arr.

Resten af formiddagen er der sammenspil for hele gruppen – og hvis der er overskud tar´ vi en ny sang op og øver til eftermiddagens gadespil.

Kl. 12  Spiser vi frokost på Bakkegården, der leveres af Højby Hus.

Kl. 13  Vi fordeler os i nogle biler, eller kører hver især til Svendborg og spiller vores musik på torvet der.

Når vi er færdige med musikken, slutter dagen – og hvem ved måske har vi (igen) tjent penge til en vaffelis – en kop kaffe – eller en kold drik.

Torsdag d. 2.juli:

Vi mødes på Bakkegården kl. 10.00 – Vi mødes til formiddagskaffe med evaluering af gårdsdagens projekt i Svendborg, med efterfølgende sammenspil i gården.

Kl. 12 Serveres der afslutningsfrokost fra Højby Hus og vi siger på gensyn næste år.

Pris for kurset er 950kr. inklusiv frokost og kaffe/te alle dage. (kolde drikke kan tilkøbes eller medbringes)

Der er plads til max. 8  deltagere på holdet, og der er allerede de 5 besat, så hvis du vil sikre dig en plads skal du tilmelde dig hurtigst muligt, pladserne besættes efter ”først til mølle” princippet.

Du skal være nogenlunde hjemme på dit instrument, da der som sådan ikke bliver instrumental undervisning, det er SAMMENSPILLET der er i fokus!

Der udsendes materiale (sange med akkorder) umiddelbart efter tilmelding.

Foreløbigt repertoire:  The Boxer (Simon & Garfunkel) Avenuen (Kim Larsen) Når tiden den står stille (Kim Larsen) Lyse Nætter (Alberte) Cotton Fields (Credence Clearwater Revival) Sweet home Albama (Lynyrd Skynyrd)

Vel mødt til en anderledes måde at holde sommerferie på!